3.BĚH, Vyhodnocení pobytového vzdělávání Hartmanice 14.3.-16.3. 2011

  


Slaďování pracovního a rodinného života,
rodičovské kompetence

OCENĚNÍ

a)

Na obsahu vzdělávání oceňuji....


  • Hloubku

  • všechna témata

  • společnou práci na problémech

  • témata se dotýkají všech zúčastněných

  • oproti minule nám bylo vyjito vstříc a práce byla mnohem pestřejší, díky

  • téma komunikace a prostředky k pozitivní komunikaci

  • témata

  • věcnost a správně vybraná témata

  • nápň

  • obsah druhého pobytu mě velice oslovil, dotkl se osobních věcí i pracovních. Ačkoliv nebyl nejlehčí, je obrovskou inspirací do budoucna. Díky!

  • Držení se tématu, oddechové části

  • tyto Hartmanice pro mě byly přínosnější než ty první

  • práci s duší

  • upřímnost, otevřenost

  • líbíla se mi „Krokodýlí řeka“, uvědomila jsem si díky tomu svoji pozici při práci ve skupině – že mi nevyhovuje být leader

  • vše, jsem moc spokojená

  • hloubku, důležitost všech témat, že to jde „k podstatě“

  • vyhovuje mi

  • super jednání všech

  • schopnost „vypíchnout“ témata společná pro všechny

  • možnost osobních zakázek, ze kterých čerpají i ostatní

  • adresnost, konkrétnost

  • poskytnutí prostoru pro vyjádření názorů

  • po první pobytu v Hartmanicích a Oucmanicích jsem už věděla do čeho jdu, s obsahem jsem spokojená

  • příklady, příjemné podání

  • velice vhodně zvolený obsah, vše je velmi podstatné nejen pro pracovní, ale hlavně pro rodinný život

b)

Na formě, kterou vzdělávání probíhalo oceňuji...

(formou vzdělávání máme na mysli např. práci v kruhu, práci v menších skupinách, dvojicích, vzájemnou výměnu zkušeností...)

  • Zachování skupiny jako celku

  • práci v kruhu, práci s „příběhem“ - postupná práce ve větší a větší skupině, experiment

  • vyhovovala mi oproti minule větší dynamičnost a větší zařazování skuponové práce s vyhodnocením na závěr

  • oceňuji nejvíce práci v kruhu a ve dvou oddělených kruzích, změny tam vnese právě střídání forem práce

  • menší skupiny

  • vše oceňuji, tentokrát nejvíce menší skupiny a vzájemnou výměnu zkušeností

  • prostor pro rozhovor, sdílení ve velkém kruhu, nutnost překonání ostychu – což se mi líbio. Viděla jsem posun na některých účastnicích, které se dříve navenek nevyjadřovaly a nyní mluvily. Líbily se mi hry a experimenty, dynamika večerů.

  • různorodost

  • vyváženost

  • forma vzdělávání byla příjemná a bez problémů, myslím, že naše skupina se velice stmelila a byly jsme schopné hodně intenzivní práce

  • snaha o dvě menší skupiny, střídání malých skupin s velkou, otevřenost

  • líbí se mi to stejně, od každého trochu a je to tak dobře

  • využívám nejvíce vzájemnou výměnu zkušeností, přestává mi vadit vystupovat v kruhu :-)

  • tentokrát jsem ocenila osobní zákázky

  • snažili jste se vyjít vstříc požadavkům z minula

  • každá forma mi je příjemná

  • práci v kruhu, vzájemnou výměnu informací, osobní zakázky, pracovní listy s texty od lektorů

  • empatii, výborné vedení Michalem, postřehy obou lektorů

  • vše

  • možnost volby, kdy chci promluvit, práce ve větším kruhu mi už tolik nevadila jako minule, vzájemno výměnu zkušeností

  • práci v kruhu

  • práce v kruhu byla přínosem nejen pro mě, ale i pro všechny. ½ skupiny je OK, ale fakt, že pak chybí povědomí o práci druhé poloviny skupiny

  • práci v menších skupinách

  • forma mi plně vyhovuje, pro mě osobně je kolektivní práce úžasně inspirující, dostávám různé nápady „návody“ od ostatních, jak si pomoci v situacích, v nichž jsem bezradná

c)

Na lektorech oceňuji, že...



  • Že to celé „vydrží“

  • připravenost, názorné ukázky, typologie osobností

  • profesionalitu

  • jsou empatičtí

  • mě snad nenakazili, přestože byli nemocní :-)

  • vnímavost, lidskost, profesoinalitu

  • schopnost odhalit, v čem tkví problém, postupné vedení k řešení problému a empatii

  • jsou vstřícní a chápaví

  • sdílnost

  • že jsou to právě oni, kteří nás při pobytovém vzdělávání vedou

  • profesionalitu, ochotu, způsob komunikace a jednání s námi

  • jsou pro mě přínosem, oceňuji, že dokáží v emočně napjaté chvíli odlehčit situaci

  • umí naslouchat a správným směrem „popostrčit“

  • vtip a takt

  • sladěnost, podpora, pochopení a velká pomoc!!!

  • profesionalitu, jejich zdravotní potíže nebyly téměř vidět

  • přirozenost, profesionalitu, mám v ně velkou důvěru

  • lidskost, vcítění se do nás, pomoc při tom, když chceme změnit nebo upravit své životy

  • spontaneitu, se kterou dokáží kočírovat aktivity, citlivost, empatii nenechat věci zajít příliš daleko

  • jsou přátelští, vstřícní, snaží se poradit, dávají příklady i z osobního života, působí optimisticky

  • že se snažili pomoci jednotlivým účastnicím řešit jejich problémy

  • je opravdu vidět, že dělají práci s obrovským nasazením, byli otevření k našim nápadům (využít práci ve dvou kruzích)

  • vstřícnost

  • že se skvěle doplňují

  • velice otevření, přímí, mluví k věci, dovedou drobnou otázkou přimět k uvědomění si jádra problému („umí nám otevřít oči“)

d)

Na organizaci pobytového vzdělávání oceňuji...

(ubytování, stravování, hlídání dětí...)



  • Konfort v zajištění všeho

  • vynikající jídlo a ubytování

  • vše

  • výbornou organizaci včetně jídla a ubytování

  • ubytování, stravování i hlídání bylo super. Ke hlídání dětí bych chtěla říct, že až na jednu noc jsem si to užila i s dítětem víc než minule

  • vše výborné, možnost využít bazén (relax)

  • prima jídlo, super zákusky, flexibilitu organizátorek, toleranci k mému odevzdání dotazníku na poslední chvíli

  • pohodu, díky

  • obětavost

  • orgsanizace je výborná a bez chyb

  • vše super, díky

  • užila jsem si, že jsem bez dítěte, ubytování a stravování pořád stejně dobré

  • vše klape, snahu a ochotu organizátorek

  • že se snažíte všem vyhovět

  • vstřícnost, přátelskost

  • bazén, stravování

  • výborné, vše mi vyhovuje

  • vše na jedničku s hvězdičkou

  • stravování - vynikající jídlo, příjemný personál

  • organizac eperfektní, moc děkuji, strava výborná

  • vše perfektně zajištěno

  • preciznost, nasazení

  • vše, organizátorky se snaží a pracují na 100%

  • vše je OK

  • super, pohoda, soulad

e)

Sama na sobě jsem v průběhu pobytového vzdělávání ocenila...




  • Obrovský posun

  • otevřenost

  • otevřenost a radost ze vzájemné práce

  • soustředění, zapojení se do kolektivu a mít pocit, že někam patřím

  • že jsem docela šikovná

  • schopnost zapojit se i přes nechuť a únavu

  • uvolněnost, spolupráci

  • dochvilnost

  • sdílnost

  • zejména vzrůstající chuť pracovat ve skupině

  • posunula jsem se dál

  • sdílení, naslouchání, příjem nápadů poznatků a rad

  • bezvadná organizace všeho

  • zapojení se do kolektivu

  • dokázala jsem pracovat na sobě a pro sebe, přestože jsem měla doma nemocné dítě (v této situaci totiž obvykle nemyslím na nic jiného než na dítě)

  • na minulém pobytu v Hartmanicích jsem se necítila dobře. Tentokrát jsem využila každou minutu pro sebe a celý pobyt jsem si užila a využila ve svůj prospěch

  • odvahu vystoupit se svým problémem, empatii

  • sebedůvěru, komunikaci před kruhem (od minule jsem se velmi zlepšila)

  • otevřenost, ikdyž nebyla verbální

  • uvědomila jsem si své chyby

  • vlastní nasazení a chuť spolupracovat s lektory a skupinou

  • víc jsem si to užila

  • dovolila jsem si uvědomit si své slabiny a procitnout z dlouhodobé zmatenosti. Začínám si „uspořádávat chaos“.

 

DOPORUČENÍ PRO PŘÍŠTĚ, MOJE NÁVRHY NA ZMĚNY

f)

K obsahu vzdělávání mám tyto návrhy...

  • Aby to takto zůstalo, je to super

  • opravdu vše jen oceňuji, jsem spokojená, vyhovuje mi to

  • více praktičnosti

  • vyhovuje mi to, jak to probíhá a pokud to jenom trochu půjde, nevezmu s sebou dítě, ač tu má skvělé zázemí. Je lepší jet na tokovou akci bez něj.

  • Bylo to chvílema trochu vleklé

  • občas zrychlit tempo

g)

K formě, kterou vzdělávání probíhá, mám tato doporučení...

  • Nevyhovoaly mi dvě skupiny (nevěděla jsem – neměla příležitost sdílet s druhou skupinou)

  • nevyhovuje mi „hrát scénky“

  • zařazovat více scének

  • dvouhodinové lekce byly moc dlouhé, hodina a půl je ideální

  • zajímaly by mě více názory lektorů na řešené věci (podobně jako např. tabulka otevřené – uzavřené odpovědi)

h)

K lektorům mám tato doporučení...

  • Jen uznání, nemám, co bych doporučila

  • jsem s nimi moc spokojená i jako s lidmi (po lidské nejen profesní stránce)

  • beze změn

  • od jednoho z lektorů jsem cítila opovržení, možná nepochopení, ale po chvíli se to zlepšilo (pro mě úleva)

  • zůstaňte svoji

i)

K organizaci pobytového vzdělávání (ubytování, stravování, hlídání dětí...)

  • Snad jen: nemáme si kam sednout v jídelně, když je na stole tiskárna

  • moc slané jídlo

  • nic, vše v pohodě

  • pouze snad jen k prostěradlům (děravé, propálené)

  • wifi na pokojích

  • vše mi vyhovuje

  • polštářky na židle :-)

j)

Sama k sobě, co příště změním sama u sebe...

  • To nyní netuším, ono to přichází samo a zapadá to do sebe

  • větší dochvilnost

  • budu déle večer sedet s účastnicemi :-)

  • příště se mi možná podaří vystoupit z řady

  • věřím že budu aktivnější, akčnější, výraznější

  • ať nezapomenu být otevřená, uvolněná a přijímat se

  • ještě více se zapojím

  • dodržování pravidel

  • budu odstraňovat chyby které mám, po těchto Hartmanicích jsou mi jasnější

  • komunikaci, ostych

  • více se zapojím do kolektivu

  • jsem se sebou v souladu a s okolím taky v pohodě

  • budu více vnímat druhé a naslouchat v rodině tomu, co oni chtějí

  • mám na sobě ještě hodně práce

  • opět je co vylepšovat a ladit

  • budu více naslouchat druhým

DALŠÍ NÁMĚTY

k)

Moje další komentáře, poznámky, myšlenky, aneb „Na co jste se nezeptali a bylo by dobré, říci....

  • Poděkovat, představení všech realizátorů (např. úvodní mail – vypsaná jména a funkce lidí)

  • děkuji

  • díky za nabídnutou II. partnerskou sobotu

  • Moc děkuji za vše! Ženský, jste fakt úžasný!

  • Učím se, díky!

  • Těším se na příště

  • Vše je tu super, díky moc!

  • Díky moc

  • Díky


Děkujeme za vyplnění tohoto dotazníků. Vaše podněty jsou pro nás cenné a budou využity při koncipování dalšího vzdělávání pro Vás.


Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu

Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.

 

Comments