Slaďování pracovního a rodinného života,
rodičovské kompetence |
OCENĚNÍ |
a) |
Na obsahu vzdělávání oceňuji....
|
-
Hloubku
-
všechna témata
-
společnou práci na problémech
-
témata se dotýkají všech zúčastněných
-
oproti minule nám bylo vyjito vstříc a práce byla mnohem pestřejší, díky
-
téma komunikace a prostředky k pozitivní komunikaci
-
témata
-
věcnost a správně vybraná témata
-
nápň
-
obsah druhého pobytu mě velice oslovil, dotkl se osobních věcí i pracovních. Ačkoliv nebyl nejlehčí, je obrovskou inspirací do budoucna. Díky!
-
Držení se tématu, oddechové části
-
tyto Hartmanice pro mě byly přínosnější než ty první
-
práci s duší
-
upřímnost, otevřenost
-
líbíla se mi „Krokodýlí řeka“, uvědomila jsem si díky tomu svoji pozici při práci ve skupině – že mi nevyhovuje být leader
-
vše, jsem moc spokojená
-
hloubku, důležitost všech témat, že to jde „k podstatě“
-
vyhovuje mi
-
super jednání všech
-
schopnost „vypíchnout“ témata společná pro všechny
-
možnost osobních zakázek, ze kterých čerpají i ostatní
-
adresnost, konkrétnost
-
poskytnutí prostoru pro vyjádření názorů
-
po první pobytu v Hartmanicích a Oucmanicích jsem už věděla do čeho jdu, s obsahem jsem spokojená
-
příklady, příjemné podání
-
velice vhodně zvolený obsah, vše je velmi podstatné nejen pro pracovní, ale hlavně pro rodinný život |
b) |
Na formě, kterou vzdělávání probíhalo oceňuji...
(formou vzdělávání máme na mysli např. práci v kruhu, práci v menších skupinách, dvojicích, vzájemnou výměnu zkušeností...) |
-
Zachování skupiny jako celku
-
práci v kruhu, práci s „příběhem“ - postupná práce ve větší a větší skupině, experiment
-
vyhovovala mi oproti minule větší dynamičnost a větší zařazování skuponové práce s vyhodnocením na závěr
-
oceňuji nejvíce práci v kruhu a ve dvou oddělených kruzích, změny tam vnese právě střídání forem práce
-
menší skupiny
-
vše oceňuji, tentokrát nejvíce menší skupiny a vzájemnou výměnu zkušeností
-
prostor pro rozhovor, sdílení ve velkém kruhu, nutnost překonání ostychu – což se mi líbio. Viděla jsem posun na některých účastnicích, které se dříve navenek nevyjadřovaly a nyní mluvily. Líbily se mi hry a experimenty, dynamika večerů.
-
různorodost
-
vyváženost
-
forma vzdělávání byla příjemná a bez problémů, myslím, že naše skupina se velice stmelila a byly jsme schopné hodně intenzivní práce
-
snaha o dvě menší skupiny, střídání malých skupin s velkou, otevřenost
-
líbí se mi to stejně, od každého trochu a je to tak dobře
-
využívám nejvíce vzájemnou výměnu zkušeností, přestává mi vadit vystupovat v kruhu :-)
-
tentokrát jsem ocenila osobní zákázky
-
snažili jste se vyjít vstříc požadavkům z minula
-
každá forma mi je příjemná
-
práci v kruhu, vzájemnou výměnu informací, osobní zakázky, pracovní listy s texty od lektorů
-
empatii, výborné vedení Michalem, postřehy obou lektorů
-
vše
-
možnost volby, kdy chci promluvit, práce ve větším kruhu mi už tolik nevadila jako minule, vzájemno výměnu zkušeností
-
práci v kruhu
-
práce v kruhu byla přínosem nejen pro mě, ale i pro všechny. ½ skupiny je OK, ale fakt, že pak chybí povědomí o práci druhé poloviny skupiny
-
práci v menších skupinách
-
forma mi plně vyhovuje, pro mě osobně je kolektivní práce úžasně inspirující, dostávám různé nápady „návody“ od ostatních, jak si pomoci v situacích, v nichž jsem bezradná |
c) |
Na lektorech oceňuji, že...
|
-
Že to celé „vydrží“
-
připravenost, názorné ukázky, typologie osobností
-
profesionalitu
-
jsou empatičtí
-
mě snad nenakazili, přestože byli nemocní :-)
-
vnímavost, lidskost, profesoinalitu
-
schopnost odhalit, v čem tkví problém, postupné vedení k řešení problému a empatii
-
jsou vstřícní a chápaví
-
sdílnost
-
že jsou to právě oni, kteří nás při pobytovém vzdělávání vedou
-
profesionalitu, ochotu, způsob komunikace a jednání s námi
-
jsou pro mě přínosem, oceňuji, že dokáží v emočně napjaté chvíli odlehčit situaci
-
umí naslouchat a správným směrem „popostrčit“
-
vtip a takt
-
sladěnost, podpora, pochopení a velká pomoc!!!
-
profesionalitu, jejich zdravotní potíže nebyly téměř vidět
-
přirozenost, profesionalitu, mám v ně velkou důvěru
-
lidskost, vcítění se do nás, pomoc při tom, když chceme změnit nebo upravit své životy
-
spontaneitu, se kterou dokáží kočírovat aktivity, citlivost, empatii nenechat věci zajít příliš daleko
-
jsou přátelští, vstřícní, snaží se poradit, dávají příklady i z osobního života, působí optimisticky
-
že se snažili pomoci jednotlivým účastnicím řešit jejich problémy
-
je opravdu vidět, že dělají práci s obrovským nasazením, byli otevření k našim nápadům (využít práci ve dvou kruzích)
-
vstřícnost
-
že se skvěle doplňují
-
velice otevření, přímí, mluví k věci, dovedou drobnou otázkou přimět k uvědomění si jádra problému („umí nám otevřít oči“) |
d) |
Na organizaci pobytového vzdělávání oceňuji...
(ubytování, stravování, hlídání dětí...)
|
-
Konfort v zajištění všeho
-
vynikající jídlo a ubytování
-
vše
-
výbornou organizaci včetně jídla a ubytování
-
ubytování, stravování i hlídání bylo super. Ke hlídání dětí bych chtěla říct, že až na jednu noc jsem si to užila i s dítětem víc než minule
-
vše výborné, možnost využít bazén (relax)
-
prima jídlo, super zákusky, flexibilitu organizátorek, toleranci k mému odevzdání dotazníku na poslední chvíli
-
pohodu, díky
-
obětavost
-
orgsanizace je výborná a bez chyb
-
vše super, díky
-
užila jsem si, že jsem bez dítěte, ubytování a stravování pořád stejně dobré
-
vše klape, snahu a ochotu organizátorek
-
že se snažíte všem vyhovět
-
vstřícnost, přátelskost
-
bazén, stravování
-
výborné, vše mi vyhovuje
-
vše na jedničku s hvězdičkou
-
stravování - vynikající jídlo, příjemný personál
-
organizac eperfektní, moc děkuji, strava výborná
-
vše perfektně zajištěno
-
preciznost, nasazení
-
vše, organizátorky se snaží a pracují na 100%
-
vše je OK
-
super, pohoda, soulad |
e) |
Sama na sobě jsem v průběhu pobytového vzdělávání ocenila...
|
-
Obrovský posun
-
otevřenost
-
otevřenost a radost ze vzájemné práce
-
soustředění, zapojení se do kolektivu a mít pocit, že někam patřím
-
že jsem docela šikovná
-
schopnost zapojit se i přes nechuť a únavu
-
uvolněnost, spolupráci
-
dochvilnost
-
sdílnost
-
zejména vzrůstající chuť pracovat ve skupině
-
posunula jsem se dál
-
sdílení, naslouchání, příjem nápadů poznatků a rad
-
bezvadná organizace všeho
-
zapojení se do kolektivu
-
dokázala jsem pracovat na sobě a pro sebe, přestože jsem měla doma nemocné dítě (v této situaci totiž obvykle nemyslím na nic jiného než na dítě)
-
na minulém pobytu v Hartmanicích jsem se necítila dobře. Tentokrát jsem využila každou minutu pro sebe a celý pobyt jsem si užila a využila ve svůj prospěch
-
odvahu vystoupit se svým problémem, empatii
-
sebedůvěru, komunikaci před kruhem (od minule jsem se velmi zlepšila)
-
otevřenost, ikdyž nebyla verbální
-
uvědomila jsem si své chyby
-
vlastní nasazení a chuť spolupracovat s lektory a skupinou
-
víc jsem si to užila
-
dovolila jsem si uvědomit si své slabiny a procitnout z dlouhodobé zmatenosti. Začínám si „uspořádávat chaos“. |
DOPORUČENÍ PRO PŘÍŠTĚ, MOJE NÁVRHY NA ZMĚNY |
f) |
K obsahu vzdělávání mám tyto návrhy... |
-
Aby to takto zůstalo, je to super
-
opravdu vše jen oceňuji, jsem spokojená, vyhovuje mi to
-
více praktičnosti
-
vyhovuje mi to, jak to probíhá a pokud to jenom trochu půjde, nevezmu s sebou dítě, ač tu má skvělé zázemí. Je lepší jet na tokovou akci bez něj.
-
Bylo to chvílema trochu vleklé
-
občas zrychlit tempo |
g) |
K formě, kterou vzdělávání probíhá, mám tato doporučení... |
-
Nevyhovoaly mi dvě skupiny (nevěděla jsem – neměla příležitost sdílet s druhou skupinou)
-
nevyhovuje mi „hrát scénky“
-
zařazovat více scének
-
dvouhodinové lekce byly moc dlouhé, hodina a půl je ideální
-
zajímaly by mě více názory lektorů na řešené věci (podobně jako např. tabulka otevřené – uzavřené odpovědi) |
h) |
K lektorům mám tato doporučení... |
-
Jen uznání, nemám, co bych doporučila
-
jsem s nimi moc spokojená i jako s lidmi (po lidské nejen profesní stránce)
-
beze změn
-
od jednoho z lektorů jsem cítila opovržení, možná nepochopení, ale po chvíli se to zlepšilo (pro mě úleva)
-
zůstaňte svoji |
i) |
K organizaci pobytového vzdělávání (ubytování, stravování, hlídání dětí...) |
-
Snad jen: nemáme si kam sednout v jídelně, když je na stole tiskárna
-
moc slané jídlo
-
nic, vše v pohodě
-
pouze snad jen k prostěradlům (děravé, propálené)
-
wifi na pokojích
-
vše mi vyhovuje
-
polštářky na židle :-) |
j) |
Sama k sobě, co příště změním sama u sebe... |
-
To nyní netuším, ono to přichází samo a zapadá to do sebe
-
větší dochvilnost
-
budu déle večer sedet s účastnicemi :-)
-
příště se mi možná podaří vystoupit z řady
-
věřím že budu aktivnější, akčnější, výraznější
-
ať nezapomenu být otevřená, uvolněná a přijímat se
-
ještě více se zapojím
-
dodržování pravidel
-
budu odstraňovat chyby které mám, po těchto Hartmanicích jsou mi jasnější
-
komunikaci, ostych
-
více se zapojím do kolektivu
-
jsem se sebou v souladu a s okolím taky v pohodě
-
budu více vnímat druhé a naslouchat v rodině tomu, co oni chtějí
-
mám na sobě ještě hodně práce
-
opět je co vylepšovat a ladit
-
budu více naslouchat druhým |
DALŠÍ NÁMĚTY |
k) |
Moje další komentáře, poznámky, myšlenky, aneb „Na co jste se nezeptali a bylo by dobré, říci.... |
-
Poděkovat, představení všech realizátorů (např. úvodní mail – vypsaná jména a funkce lidí)
-
děkuji
-
díky za nabídnutou II. partnerskou sobotu
-
Moc děkuji za vše! Ženský, jste fakt úžasný!
-
Učím se, díky!
-
Těším se na příště
-
Vše je tu super, díky moc!
-
Díky moc
-
Díky |
Děkujeme za vyplnění tohoto dotazníků. Vaše podněty jsou pro nás cenné a budou využity při koncipování dalšího vzdělávání pro Vás.
Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu
Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
|