Hodnocení pobytového vzdělávání v Hartmanicích, 22.3.-24.3.2010

 

Vyhodnocení pobytového vzdělávání,

Hartmanice 22.3.-24.3. 2010

Slaďování pracovního a rodinného života, rodičovské kompetence

OCENĚNÍ

a)

Na obsahu kurzu oceňuji....


  • tento kurz se mi obsahem líbil, nemám žádné námitky

  • nemám žádné výhrady

  • příjemné mezilidské vztahy

  • témata, práci lektorů – často se učíme formou hry

  • vtipnost a kreativitu

  • že je ušitý na míru

  • je mi to „ušité na míru“, jsem s obsahem spokojena

  • zajímavá témata

  • sebepoznání

  • snaha o propojení a navázání na předchozí kurz s ohledme na to, co nás čeká příště

  • aktuálnost, potřebnost

  • možnost uplatnit to, co děláme na kurzu v životě, v konkrétních situacích. Oproti obsahu lednového kurzu se lépe orientuji.

  • dobrá návaznost témat

  • představení komunikačních chyb a věnování se jim podrobněji

  • naprosto vyčerpávající témata, zapojení všech účastnic i těch, které „nechtěli“

  • obsah byl pestrý a různorodý, prostě od každého něco

  • strašně se mi líbilo večerní vzdělávání, super!

  • protože často myslím v rovině „já, já, já“, bylo pro mě oproti osobnostnímu rozvoji téma sladování (práce na dvojici) přínosnější. O sobě toho vím až, až...

  • témata, na která je vzdělávání zaměřeno

  • vlastní prožitek při konkrétních hraných scénkách z běžného a rodinného života

  • individuální přístup, vytvoření individuálního prostoru pro každou účastnici

  • individuální přístup lektroů Vybíralových k jednotlivým účastníkům

  • nápad něco takového uskutečnit

b)

Na formě, kterou byl vzdělávací kurz vedený oceňuji...

  • práci v menších smíšených skupinkách

  • práci ve dvojicích, vzájemnou výměnu zkušeností, akční hry

  • práci v menších skupinách, výměnu zkušeností, pondělní večer – bojové hry

  • práci v různorodých skupinkách, bylo to poučné a i docela sranda

  • vše

  • pestrost

  • vzájemnou výměnu zkušeností

  • práci v kruhu i práci v menších skupinách

  • vzájemnou výměnu zkušeností, práci v menších skupinách

  • větší pestrost aktivit, přidání „akčních“ aktivit

  • to, že bylo více práce ve skupinách a vzájemnou výměnu ztkušeností

  • práci ve skuponách, pohybové aktivity

  • líbí se mi střídání práce v kruhu a ve skupinách a pak zas dvojice a jednotlivec

  • výborné – práce ve skupinách, v kruhu, líbí se mi, že se zapojí všichni

  • nápady lektorů – hry, tvůrčí činnosti i pohybové aktivity, střídání práce v kruhu se skupinovou prací

  • všechny formy byly zajímavé – ať už se jedná o kruh, dvojice, menší skupiny. Dá se tak vidět více situací i to, jak se s každou skupinou pracuje jinak

  • střídání forem práce, možnost vyslechnout ostatní

  • velmi oceňuji způsob vedení, práci ve velké skupině, názorné ukázky, jejich rozebírání a postřehy ostatních

  • práci v kruhu, zpětnou vazbu, názory ostatních

  • oceňuji, že ve větší míře byly zapojeny aktivní hry

  • seznámení se s ostatními

c)

Na lektorech oceňuji, že...



  • jejich snahu vše vysvětlit

  • jsou pohodáři

  • jsou vstřícní

  • mají smysl pro humor

  • že na nás mají ještě sílu

  • jsou empatičtí, profesionální, pohodoví

  • empatii, umí vést a přivést člověka k příčinám

  • jsou sympatičtí, příjemní, milí, jsou to profesionálové

  • aktivitu, pohodu

  • dovedou z kraťoučké scénky vytěžit maximum a upozornit na to podstatné a na navrhnout řešení

  • nenutí nás do komunikace, která je pro nás nepříjemná (když se jedná o nepříjemné nebo moc osobní téma)

  • že reagovali na dotazník z předešlého kurzu a přizpůsobili formu kurzu našim požadavkům

  • do ničeho nenutí, jsou pohodoví

  • jejich nápady a okamžité reakce – scénky, prostě hned měli vymyšlený příklad apod.

  • četli evaluační dotazníky a reagovali na naše požadavky

  • byli fajn, nehráli si na něco, moc příjemní, nevyvíjeli nátlak

  • komunikují se všemi rovnocenně, na stejné úrovni

  • větší pohodu, sladěnost i naladěnost na naši skupinu, vysokou připravenost, konkrétnost, cílenost

  • jsou výborní, dobře se s nimi cítím a důvěřuji jim, což je pro mě důležité

  • zpětnou vazbu, nechají aby si každý zjistil „svůj problém“ a pojmenoval si ho sám

  • jejich vědomosti a zkušenosti, „netlačení na pilu“, trpělivost, naslouchání, vcítění se do nás

  • trpělivost a snahu udržet linii aktivit a časový harmonogram

d)

Na organizaci kurzu oceňuji...



  • všechno, převážně ochotu a pevné nervy hlídaček

  • jsem spokojena se vším

  • celkovou organizaci

  • vše super

  • vše je 100%

  • vše v pohodě

  • velice se mi to líbí, super místo v krásné přírodě, super bazén, dobře nám vaří

  • dobré jídlo, pěkné ubytování, krásné okolí

  • hlídání dětí, velmi výborné jídlo akrásné ubytování a místo, pohodu

  • vše OK, strava mnohem lepší než v Oucmanicích

  • výborně zorganizované ve všech ohledech

  • ubytování a stravování v pohodě

  • výborné a chutné stravování

  • vše :-)

  • hlídání dětí i vše další bylo fajn

  • tyto tři dny byly super, výborná kuchyně a úžasné hlídačky!

  • že bylo sladěnější než minule

  • ubytování příjemné kuchyň výborná, rodinné prostředí, hlídačky jsou na medaile nebo alespoň odměny :-), bazén jsme si užili

  • výborné stravování, skvělou organizaci pracovního týmu

  • vše skvělé, čistou, bazén, prostor pro večerní posezení, důvěrů ve večerní samoobsluhování se na baru, stravu, venkovní prostředí...

  • stravování, bazén

  • bazén, příjemné prostředí, možnost vybrat si jídla, příjemné a vstřícné hlídačky

e)

Sám/sama na sobě jsem v průběhu kurzu ocenil/a...




  • odpoutání se od dítěte a od posledního kurzu velké uvolnění se

  • mírný pokrok vpřed

  • komunikaci – menší obavy

  • komunikativnost, že jsem se i někdy zapojila

  • klidný průběh

  • soustředěnost a angažovanost

  • koncentraci, komunikativnost, otevřenost

  • uvědomila jsem si u sebe řadu komunikačních chyb, dokázala jsem mluvit před skupinou

  • vnitřní klid a uvědomování si i chyb

  • jednoznačně větší pohoda, když s sebou nemám dítě. Oceňuji na sobě, že jsem našla sílu užít si to a nemyslet na to, co se děje doma

  • dokážu se více zapojit, více komunikuji, jsem celkově uvolněnější

  • uvědomila jsem si vlastnéí próblémy a chci to změnit

  • více jsem se zapojovala do komunikace, trochu ze mě spadla tréma a ostýchavost. Dokázala jsem mluvit před tolika lidmi o svých osobních problémech.

  • větší zapojení do diskuse, překonání obav

  • rozhodnutí užít si pobyt bez dětí

  • že jsem dovedla nebo měla potřebu to pořád s kamarádkami rozebírat

  • spulupráci mých dětí a koordinaci mého vzdělávání a hlídání dětí

  • díky školení jsem si uvědomila spoustu věcí a určitě teď víc přemýšlím o sobě!

  • uvědomění si svých potřeb, menší ostych při práci ve velké skupině

  • uvědomění a přehodnocení svých emocí - „hurá, mám je!“, ne vše, co dělám je v pořádku – nyní to vidím a mohu na tom pracovat

  • že jsem vydržela, i když jsem unavená

  • jsem v pohodě

DOPORUČENÍ PRO PŘÍŠTĚ, MOJE NÁVRHY NA ZMĚNY

f)

K obsahu kurzu mám tyto návrhy na změny, doporučení...

  • poprojektové setkávání s lektory (třeba za půl roku, za rok se s nimi znovu setkat)

  • na tématech by bylo možné pracovat déle, ale chápu, že to není možné

  • bez námitek

  • pobyt venku v rámci vzdělávání?

  • otevřít (zpřístupnit) individuální sezení

g)

K formě, kterou byl kurz vedený, mám tato doporučení...

  • ještě více práce v malých skupinách

  • spokojenost

  • zážitková forma mi vyhovuje, pokračovat v tom i nadále

  • sezení na židlích je nepohodlné

  • nedovedu si představit, že by se dalo ještě něco vylepšit – bylo to super

  • i pro přístě zachovat fyzické aktivity a hry na rozproudění

  • více aktivit, případně pohyb venku

h)

K lektorům mám tato doporučení...

  • jsou skvělí

  • nic bych neměnila

  • těším se na individuální konzultace

  • spokojenost

  • bez námitek, jsem spokojená

  • více probrat pracovní listy

i)

K organizaci kurzu mám tato doporučení…

  • nemám, tentokrát jsem si to užívala

  • zima v prostorách bazénu – v šatně a ve sprše

  • měla jsem temný pokoj, raději bych světlejší (takový jaký jsem měla v lednu)

  • netekla ve sprše teplá voda, ale chápu, že to nejde objektivně zlepšit

  • placení za děti od 3 let – vysoká částka, při coffe breaku nebylo kafe, neměli jsme informace, zda na svačinu mají nárok i děti s plnou penzí, v TV nejde Nova

j)

Sama k sobě, co příště změním u sebe...

  • strach vystupovat před větší skupinou lidí

  • bude se snažit o otevřeněnjší přístup

  • komunikaci

  • více komunikovat – ještě to není ono

  • pokusím se nové poznatky uplatňovat v komunikaci s druhými, hlavně se svojí rodinou

  • zatím nevím, musím to strávit

  • chci být otevřená, ještě více se zapojit, překonat sama sebe

  • zachovám si pozitivní ladění a pokusím se zapracovat na komunikačních chybách

  • ještě více komunikovat

  • více se zapojit

  • budu se více zapojovat

  • více komunikovat s lektory, nebát se

  • ještě se více posunout v komunikaci, odstranit zbytečné zábrany plynoucí z nejistoty

  • jen to všechno nezapomenout, uvědomit si a používat, co jsem se dozvěděla

  • užiju si změny prostředí, vycházek do okolí

DALŠÍ NÁMĚTY

k)

Moje další komentáře, poznámky, myšlenky, aneb „Na co jsme se nezeptali a bylo by dobré, říci....

  • přes noc velké teplo na pokoji, nedá se to regulovat

  • děkuji všem, kteří se o nás starají. Je to bezva!

  • Oceňuji práci organizačního týmu, chválím a velmi děkuji!

  • Jsem tu s dítětem a musím říct, že 2,5 dne pobytu je maximum pro mě i moje dítě

Comments